Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Trueenergy API

Andre ting vi kan snakke om
superwerder

Re: Trueenergy API

Indlæg af superwerder » 02 okt 2019, 22:19

Men hvordan skal jeg lave vb scriptet? Kan godt kalde det i en browser, men kan ikke få det til at virke i et script.
mvh superwerder

Homeseer bruger

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 03 okt 2019, 11:21

Jeg kan ikke hjælpe dig, jeg bruger ikke selv VB eller windows

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 03 okt 2019, 11:30

Klaus lavede noget PHP til mig for år tilbage. Det aflæser min solcelle inverter via HTTP.

Jeg er ikke selv kvik nok til PHP delen. :-) Men resultatet får jeg i HomeSeer sådan her:

Kode: Vælg alt

sub main()

dim opsamling
	dim opspilt
    dim curr_power 
	dim prod_to 
	dim Today 

Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objWshScriptExec = objShell.Exec("C:\php-5.4.11-nts-Win32-VC9-x86\php.exe C:\php-5.4.11-nts-Win32-VC9-x86\Sconk\hent-inverter-data.phps")
Set objStdOut = objWshScriptExec.StdOut

While Not objStdOut.AtEndOfStream
  opsamling = objStdOut.ReadLine
  opspilt = split(opsamling, Chr(44))
  prod_to = opspilt(0)
  curr_power = opspilt(1)
  Today = opspilt(2)
Wend

hs.SetDeviceString 15, curr_power, True
   hs.SetDeviceString 17, prod_to, True
   hs.SetDeviceString 18, Today, True

end sub
Mvh
Morten

Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau » 06 okt 2019, 15:14

superwerder skrev:
02 okt 2019, 22:19
Men hvordan skal jeg lave vb scriptet? Kan godt kalde det i en browser, men kan ikke få det til at virke i et script.
Nå jeg har fået lavet et skelet der kan hente CO2 de næste 24 timer. Hvad er det for priser du vil bruge?
/Per

Brugeravatar
perbau

Indlæg af perbau » 13 okt 2019, 19:25

Så har jeg strikket noget sammen der kan hente co2 og spotpriser de næste 24 timer fra energidataservice.dk

Det er lavet som et script, og kræver noget opsætning af de virtuelle devices omkring visning af parametre.
EnergiData.png
EnergiData.png (89.71 KiB) Vist 246 gange
Så mangler jeg lige at få testet hvordan man kan bruge disse værdier fornuftigt i events.
/Per

superwerder

Indlæg af superwerder » 13 okt 2019, 20:43

perbau skrev:
13 okt 2019, 19:25
Så har jeg strikket noget sammen der kan hente co2 og spotpriser de næste 24 timer fra energidataservice.dk

Det er lavet som et script, og kræver noget opsætning af de virtuelle devices omkring visning af parametre.

EnergiData.png
Så mangler jeg lige at få testet hvordan man kan bruge disse værdier fornuftigt i events.
Fedt! Er det noget du vil dele?
mvh superwerder

Homeseer bruger

Brugeravatar
perbau

Indlæg af perbau » 14 okt 2019, 17:20

Gerne.

Jeg vil bare gerne lige køre lidt længere med det for at lide de værste upser fra
/Per

superwerder

Indlæg af superwerder » 14 okt 2019, 17:29

perbau skrev:
14 okt 2019, 17:20
Gerne.

Jeg vil bare gerne lige køre lidt længere med det for at lide de værste upser fra
Helt fair og superfedt. Glæder mig til at afprøve det. Har du fået nogen brugsideer siden? Kan desværre ikke styre vaskemaskine, opvaskemaskine og varmepumpe via Homeseer, men jeg tænker en sms/notifikation om morgenen der fortæller hvornår det er billigst/mindst CO2 udledning. Derudover skal min elbil lades ved lav CO2. Man kunne også programmere en pære der lyser rød/gul/grøn alt efter om pris/CO2 er lav eller høj.
mvh superwerder

Homeseer bruger

Brugeravatar
perbau

Indlæg af perbau » 14 okt 2019, 17:31

Hvilken elbil?

True energi arbejder jo netop på at kunne styre ladning af bil.
/Per

superwerder

Indlæg af superwerder » 14 okt 2019, 18:24

perbau skrev:
14 okt 2019, 17:31
Hvilken elbil?
Tesla
True energi arbejder jo netop på at kunne styre ladning af bil.
I know. Vil bare helst have så få 3. parts programmer koblet til som muligt. Og med Tesla Vehicles (HS PI) kan jeg styre en del andre ting, som Trueenergy ikke kan.
mvh superwerder

Homeseer bruger

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 15 okt 2019, 21:40

perbau skrev:
13 okt 2019, 19:25
Mon ikke det er lettest at lave et trafiklys, grøn når strømmen er billig, gul når den er under rød, som er dyr, og så hardkode nogle værdier for de forskellige skift?
pesudokode:
if spotPriceDKK >= 300 then rødtlys
if spotPriceDKK < 300 then gultlys
if spotPriceDKK < 200 then grøntlys

Jeg har ikke nogen holdning til de valgte setværdier, om de rent faktisk er valgt korrekt

så burde det være let hvis der kan laves en variabel der indeholder farveværdien som der så kan tjekkes op imod i en event

Brugeravatar
perbau

Indlæg af perbau » 20 okt 2019, 20:26

Så har jeg en version til test, for dem der har mod på dette. :|

Vedhæftede zip fil der indeholder EnergiData.vb placeres i scriptfolderen på Homeseer.

Så skal der oprette et event, der kan hente data, men første skal scriptet evt. lige tilpasses til egne ønsker.

Der finde følgende "parametre" i scriptet:

'Interval for farver vedr. co2
' Grøn indtilogmed
ReadOnly IntervalCO21 As Integer = 100
'Gul indtilogmed
ReadOnly IntervalCO22 As Integer = 200
'Rød derfra
'Inter val for farver vedr. pris
' Grøn indtilogmed
ReadOnly IntervalPrice1 As Double = 0.2
'Gul indtilogmed
ReadOnly intervalPrice2 As Double = 0.3
'Rød derfra

Disse bruges til intervaller dels når scriptet kører, men også til at sætte farve på "lyssignalet" på de enkelte enheder når disse oprettes.

Tilpas disse værdier og husk at vælge "Save script edits"
Første gang kaldes scriptet med "Sub or Function" sat til Setup. Dette opretter 7 virtuelle enheder der skal bruges af scriptet.
Opstart.png
Opstart.png (26.56 KiB) Vist 179 gange
Efterfølgende skal der ikke angives noget i dette felt.

Der skal nu rettes 2 parametre mere i scriptet.

Dim devicefirst As Integer = 9999 'Den første device der skal have data ind. Kræver at der er defineret 7 fortløbene device.
Dim PriceArea As String = "DK1" 'DK1 eller DK2, hvilket område der skal hentes priser for.

devicefirst er vigtig at rette til. Den skal have "EnergiDataRoot"enhedens nr. der findes på advanced fanen og heder Reference ID

Bemærk dette er mit første script, så der mangle en del fejlhåndtering i scriptet. F. eks hvis energidata's site ikke svarer.
Vedhæftede filer
EnergiData.zip
(3.48 KiB) Downloadet 5 gange
/Per

superwerder

Indlæg af superwerder » 22 okt 2019, 22:57

perbau skrev:
20 okt 2019, 20:26

Vedhæftede zip fil der indeholder EnergiData.vb placeres i scriptfolderen på Homeseer.

Så skal der oprette et event, der kan hente data, men første skal scriptet evt. lige tilpasses til egne ønsker.

' Grøn indtilogmed
'Gul indtilogmed
'Rød derfra
' Grøn indtilogmed
'Gul indtilogmed
'Rød derfra

Disse bruges til intervaller dels når scriptet kører, men også til at sætte farve på "lyssignalet" på de enkelte enheder når disse oprettes.

Første gang kaldes scriptet med "Sub or Function" sat til Setup. Dette opretter 7 virtuelle enheder der skal bruges af scriptet.
Opstart.png

Dim devicefirst As Integer = 9999 'Den første device der skal have data ind. Kræver at der er defineret 7 fortløbene device.
Dim PriceArea As String = "DK1" 'DK1 eller DK2, hvilket område der skal hentes priser for.

devicefirst er vigtig at rette til. Den skal have "EnergiDataRoot"enhedens nr. der findes på advanced fanen og heder Reference ID

Bemærk dette er mit første script, så der mangle en del fejlhåndtering i scriptet. F. eks hvis energidata's site ikke svarer.
Lækkert! Kigger lige på det, når jeg får lidt tid.
mvh superwerder

Homeseer bruger

superwerder

Indlæg af superwerder » 23 okt 2019, 22:45

perbau skrev:
20 okt 2019, 20:26

' Grøn indtilogmed
'Gul indtilogmed
'Rød derfra
' Grøn indtilogmed
'Gul indtilogmed
'Rød derfra

Opstart.png

Jeg får følgende fejl, når jeg kalder scriptet med Setup i Sub:

okt-23 22:43:49 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\EnergiData.vb: 'JsonConvert' er ikke blevet erklæret. Der er muligvis ikke adgang pga. det angivne beskyttelsesniveau.
okt-23 22:43:49 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\EnergiData.vb: Det navneområde eller den type, der er angivet i importerne 'Newtonsoft.Json', indeholder ikke noget offentligt medlem eller blev ikke fundet. Sørg for, at navneområdet eller typen er defineret og indeholder mindst ét offentligt medlem. Sørg for, at det importerede elementnavn ikke benytter aliasser.
okt-23 22:43:49 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\EnergiData.vb: Det navneområde eller den type, der er angivet i importerne 'Newtonsoft.Json.Linq', indeholder ikke noget offentligt medlem eller blev ikke fundet. Sørg for, at navneområdet eller typen er defineret og indeholder mindst ét offentligt medlem. Sørg for, at det importerede elementnavn ikke benytter aliasser.
okt-23 22:43:49 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\EnergiData.vb: Det navneområde eller den type, der er angivet i importerne 'System.Core', indeholder ikke noget offentligt medlem eller blev ikke fundet. Sørg for, at navneområdet eller typen er defineret og indeholder mindst ét offentligt medlem. Sørg for, at det importerede elementnavn ikke benytter aliasser.
mvh superwerder

Homeseer bruger

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 24 okt 2019, 07:13

Det ligner umiddelbart, du mangler den Newtonsoft.dll, der ligger i Pers katalog.

Du kan prøve med en anden, men den findes vist i 117 versioner.
Mvh
Morten

Besvar