Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Hvad har du lavet af scripts?

Fora omkring Homeseer.
Besvar
Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Hvad har du lavet af scripts?

Indlæg af perbau » 05 nov 2019, 19:50

Jeg er nysgerrig efter om jeg er den eneste der er i gang med at lave scripts?

Har du lavet nogle eller er der lige et eller andet du mangler, men ikke kan finde en måde at løse på. Så kunne vi måske hjælpe hinanden.
/Per

levring

Re: Hvad har du lavet af scripts?

Indlæg af levring » 06 nov 2019, 07:46

Jeg har lavet mange script gennem tiden, og synes bestemt det er en af de største forcer ved HS.
Alt lige fra dim til hue (nu lukket da jeg ikke bruger hue længere), udtræk data fra vandmåler (konverteret til MQTT), styring af Nilan og Wavin (nu MQTT), B&O Beoplay integration, logning, sms og en masse andet

Nogle gange var fordi plugin ikke var der, og andre gange fordi det var billigere til et specifikt formål.

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 06 nov 2019, 11:31

hvordan trækker du data ud fra din vandmåler? har du en sensor på? eller anvender du billedegenkendelse fra cifrene?

levring

Indlæg af levring » 06 nov 2019, 13:49

Det er et projekt til at måle mængden af regnvand i en palletank. Det har været igennem adskillige iterationer. Vand, kondens, strøm er bare ikke en fed kombi.
Pt kører det ikke men har 2 approaches jeg skal have afprøvet her til vinter. 1) ultralyd der rammer vandoverfladen.. Men det skal gøres vandtæt pga kondens og fugt. 2) laser måler der rammer en bold i et rør for at undgå reflektioner. Begge bygget på esp32 med MQTT

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 07 nov 2019, 18:06

Jeg har ikke selv prøvet dette for at måle vandhøjde, men der findes en anden metode, hvor der måles tryk. På den måde er det muligt at undgå at have elektronik nær vand :-)
https://playground.arduino.cc/Main/Waterlevel/
https://automationforum.in/t/what-is-a- ... gauge/2503

Besvar