Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

HC overvågnings program.

Her kan i uploade scripts til Innovus Housecontrol
Besvar
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

HC overvågnings program.

Indlæg af Morten H. Nielsen » 22 aug 2008, 21:30

Hvis nogen af jer er interesseret, så har jeg nu et lille program, som kan holde øje med, hvad House Control sender ud på nettet.

Jeg regner med at interessen er til at overskue, så jeg vedligger det ikke umiddelbart, men nu ved i det. ;-)

Og hvis nogen er interesseret, skal jeg nok ligge det op.

Så skal jeg "bare" lige have funktionen bygget ind i davs.
Mvh
Morten

Jerrik Walløe

Re: HC overvågnings program.

Indlæg af Jerrik Walløe » 08 sep 2008, 22:42

Jeps - jeg er interesseret.
Det skulle vel være muligt at fjernstyre HC f.eks. fra mit arbejde? Det kan jeg bare ikk. Det kan selvfølgelig være mit arbejde, som blokere IP adressen, men har nogen nogen erfaringer?

Ideelt ville man vel kunne afskærme IP adressen mod ønskede kald...?

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 09 sep 2008, 10:13

Der er flere måder at styre House Control fra nettet.

Der er en tråd ovre på Innovus forum, hvor jeg hjælper Baloo med at få åbnet det hele mod omverden. Det har jeg ikke selv nerver til. :-)

Jeg bruger selv min webserver. Der har jeg en gammel udgave af mit program kørende, som man kun kan komme til med det rigtige password. (Jeg er så småt begyndt at flytte en bedre udgave til .asp, men jeg har gang i alt for meget for tiden, så det tager tid.)

Man kunne f.eks også nøjes med at åbne port 8081 mod omverden, og så bruge davs til at styre HC. Det vil være lidt mere sikkert, da en sniffer ikke rigtigt kan gætte, hvad der foregår, kun se at noget er åbent.

Jeg tvivler på at dit arbejde har lukket. Så er de over gennemsnitligt paranoide. :-)

Jeg ligger programmet op i aften, når jeg er i nærheden af det. :-)
Mvh
Morten

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 09 sep 2008, 17:38

Ang. programmet.

Er du opmærksom på, at det kun kan lave en oversigt over, hvad House Control udsender?

Hvis du stadig gerne vil prøve det, bliver der brug for lidt høflig selvbetjening. :-)

Jeg har skrevet mit IP nr. direkte i koden, og jeg troede så lige, jeg skulle hjem og tilføje et par linier, som læste IP fra en fil. Det kan jeg s.. ikke få til at virke. Og det er kun en stump "hvordan får jeg det her til at virke" kode, så jeg er ikke lige instillet på den store indsats. :-)

Så du kan få en Visual Basic source, og så selv skrive dit IP i.
Mvh
Morten

Jerrik Walløe

Indlæg af Jerrik Walløe » 09 sep 2008, 19:12

OK - gør ikke mere. Jeg kigger ovre på Innovus efter tråden.
Jeg er enig - det hele må bestemt ikke være pivåbent.

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 12 sep 2008, 00:02

Den næste bedste måde at åbne House Control, efter egen webserver, må være, at lave lidt port fusk.

Hvis man sætter sin firewall til at lave en port redirect f.eks fra port 57348 til port 8081 på HC, så vil det være ret umuligt at finde for andre.

Jeg kan nok ret nemt lave en version af davs, som både tager Ip og port som input, og derfor ville kunne bruges i det setup.
Mvh
Morten

Besvar