Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Næste version af davs. (Tidligere uplodet i Innovus forum)

Her kan i uploade scripts til Innovus Housecontrol
Besvar
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Næste version af davs. (Tidligere uplodet i Innovus forum)

Indlæg af Morten H. Nielsen » 22 jun 2008, 13:39

Hej.

Jeg fylder efterhånden lidt rigeligt i XML på Innovus forum.

Så jeg flytter lige mine mellemregninger herover, jeg tror alligevel de få interesserede læser med her. :-)

Jeg har ført mit davs program videre.

Det læser nu den indtastede IP i en fil, som skrives første gang man aflæser House control.

Man kan udlæse batteri enheder med batteri niveau.

Der kan styres Termostater. Men jeg er ikke helt sikker på at <temporary/> tag er det rigtige til formålet. Jeg har kun 1 termostat, så jeg vil gerne høre erfaringer, fra en der bruger dem.

Jeg har bygget lidt om på valg vinduet, for at få termostaterne med, og pynte lidt på brugervenligheden.

Jeg har endelig fundet en metode til at udskrive rum med deres tilhørende enheder (den er krøllet, men den virker).

Jeg har lavet et sæt knapper til at udvælge enheds type.

Jeg vil gerne sætte knapper til rummene i forlængelse. Og jeg har fundet en metode til at oprette knapperne efter behov. Men jeg kan #¤#¤%&%& ikke finde ud af, at benytte de knapper, jeg opretter fra programmet.

Jeg her indsat et forsøg på fejlhåndtering af kommunikationen med House Control. Fejlen fra House Control udskrives nu i svar vinduet. Programmet går ikke ned. Hvor godt det virker, ved jeg ikke.

Jeg begynder at have en ide om hvordan en brugergrænseflade til programmet kan se ud. Men det driller. Jeg kan f.eks ikke få en scrollbar til at vise maximum. :-( Af en eller anden grund kan den godt komme til minimum men ikke helt op til maximum.

Jeg har også fået termostater med i min .aspx. Men kun med on/off som valg. Jeg her ikke fundet en måde at lave det smukt i ASP.

(Der findes også en sendxml v3 med fejl håndtering af kommunikation.)

Forresten er min code ikke spor hemmelig. Det begynder bare at ligne et program så meget, at det er gået op for mig, hvor meget jeg vil hade at se alle mine timer i en eller andens betalingsprogram.

Så hvis nogen kan lære mig at skrive "Du må gerne bruge det, så længe du ikke tager betaling for det, og husker at skrive at Morten var med.", så det holder i byretten. så ligger jeg gerne code frem.

Ellers må eventuelle interesserede maile mig og love højt og helligt. :-)

Mvh
Morten

Ups mit nye udvælge interface virkede ikke med piletasterne. Jeg har skiftet filen ud med en, hvor det virker.
Vedhæftede filer
davs20080622.zip
(22.16 KiB) Downloadet 397 gange
Senest rettet af Morten H. Nielsen 22 jun 2008, 18:59, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Morten

Brugeravatar
admin
Site Admin

Re: Næste version af davs. (Tidligere uplodet i Innovus forum)

Indlæg af admin » 22 jun 2008, 16:55

Hej Morten.

Selv har jeg rodet lidt med af lave mit eget program, og lige som dig er jeg system mand, så jeg synes det er et vildt godt stykke arbejde du har lavet her, jeg tager hatten af for det, og er glad for du deler dine koder med os andre der ikke er så langt som du selv er :-)
Finn Olesen
webmaster
Zwaves.dk
http://www.saycheeseto.me

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Næste version af davs. (Tidligere uplodet i Innovus forum)

Indlæg af Morten H. Nielsen » 23 jun 2008, 19:54

Hej Finn.

Tak for de pæne ord. Sådan går det når nørden går i nørd mode. ;-)

Det ved du vel alt om som website indehaver. :-)

Lige nu sidder jeg og undrer mig over, hvorfor jeg er i gang med at udvikle en betjenings flade fra Windows, når mit mål var et web program og et program til at bruge sammen med schedule, som jeg jo begge har fået lavet.

Jeg må vidst hellere skrue lidt ned for tidsforbruget. Men det er jo sjovt, så helt stoppe kan jeg vidst ikke finde ud af. :-)

Jeg mangler jo noget grafik, en funktion til at modtage alle svar, styring på SEQNR , og , og, og :-)

Måske skulle vi forsøge at lave noget fælles udvikling, hvis nogen er friske?

Mvh
Morten
Mvh
Morten

Besvar