Events og forsinkelser

Her kan i uploade scripts til Innovus Housecontrol
Besvar
hleidecker
Geografisk sted: Roskilde, Denmark
Kontakt:

Events og forsinkelser

Indlæg af hleidecker »

Hej,

Jeg har endnu ikke købt noget ZWave udstyr, men overvejer det kraftigt.

Jeg er ret interesseret i muligheden for at integrere Zwave med resten af mit udstyr f.eks. mit Windows Media Center og Sonos anlæg. I den forbindelse ser jeg på xml løsningen fra Innovus.
I den forbindelse har jeg er par spørgsmål, som jeg ikke helt kan få svar på, når jeg læser de forskellige indlæg på dette site.

Er det muligt at registrere, at der er trykket på en ZWave fjernbetjening - enten ved at der sendes et event ud eller at en værdi kan aflæses. Jeg mener at have set, at der kan sættes et flag og at det derefter kan aflæses. Er der andre muligheder f.eks. events der kan abonneres på?

Er der nogen forsinkelser i forbindelse med ovenstående. Lad os sige, at jeg vil bruge ZWave fjernbetjeningen til at styre en X10 lys enhed - så vil jeg gerne have det til at tænde/slukke 'samtidigt' med, at jeg trykker på fjernbetjeningen (vi ser bort fra forsinkelser i X10 protokollen).

Mvh,
Henrik

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Events og forsinkelser

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hej Henrik.

Det er muligt at sætte et flag med et tryk på en fjernbetjening i næste version af firmware til House Control.

Desværre er det endnu ikke muligt at overvåge udefra, at flaget bliver sat. Vi er i gang med at påvirke dem, så jeg tror det kommer. :-) Men det findes ikke nu heller ikke i beta af næste version.

Man kan få at vide, at man her trykket, hvis man har en enhed med i opsætningen. En enhed (f.eks. den power der styrer dit TV) vil sende et svar når den ændre tilstand. Og det svar sendes ud på XML. Det vil sige, at hvis man tilknytter en knap til en enhed, så kan man lave et program, som reagere hvis enheden ændre tilstand.

Klumpet men det kan altså laves. :-) Og som sagt tror jeg, vi er ved at lokke dem til at lave det, vi skal bruge.

Der må være en forsinkelse, men den er ikke så stor, at jeg registrere den. Eller rettere den er ikke større, end hvis jeg trykker direkte på enheden.
Mvh
Morten

hleidecker
Geografisk sted: Roskilde, Denmark
Kontakt:

Indlæg af hleidecker »

Hej Morten,

Tak for det hurtige svar.

Mvh,
Henrik

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hej Henrik.

Den version, jeg fik i går, sender en report:

Kode: Vælg alt

<root>
  <mhx f="result" seqnr="onFlagChange">
    <set>
      <flag>blaa</flag>
    </set>
  </mhx>
</root>
Ud over at set flag sendte trykket også en wake on lan pakke og tændte en PC. Det kan ikke ses andre steder end PCen. :-)

Det ser sådan ud i opsætningen:

Kode: Vælg alt

<macro id="34" name="button8_click" type="0" hasrelease="0">
              <set>
                <flag>blaa</flag>
              </set>
              <wake-on-lan>00:40:CA:C4:46:21</wake-on-lan>
  </macro>
Mvh
Morten

Besvar